ÁSZF – zonak.hu
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
www.zonak.hu
Hatályba lépés ideje: 2025.11.13
Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja Vállalkozásunk Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, az általunk értékesített árukkal vagy Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti vállalkozásunkkal a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:
Vállalkozásunk adatai:
Név: Kovács-Deli Adrien Ev.
Székhelye: 2230, Gyömrő, Dózsa György út 49/2
Postacíme: 2230, Gyömrő, Dózsa György út 49/2
Adószáma: 91219767-1-33
Kamarai nyilvántartási szám: PE91219767
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Budapest Főváros Kormányhivatala
Vállakozás bankszámlaszáma: 11773425-04479411-00000000
Képviselő neve: Kovács-Deli Adrien
Honlap címe: www.zonak.hu
E-mail cím: info@zonak.hu
Telefonszám: +36704298806
Tárhelyszolgáltató adatai: Rackhost Zrt.
Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Weboldal: https://www.rackhost.hu/
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Áru: webshopunk kínálatában lévő, eladásra szánt, birtokba vehető:
Vételár: az áruért fizetendő ellenszolgáltatás
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az árú előállítója, importált áru esetén az Európai Unió területére behozó importőr, illetve bármilyen olyan személy, aki az árun nevének, védjegyének, vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártónak tünteti fel
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
- 1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
- Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja Vállalkozásunk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. Vállakozásunk alanyi adómentes, ennek megfelelően az áraknak ÁFA tartalma nincs. Fenntartjuk az ár változtatás jogát.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó az Árukat, illetőleg Vállalkozásunk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
- E-mail cím: info@zonak.hu
- Telefonszám: +36704298806
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Vállalkozásunkkal panaszát. A panasz vonatkozhat a Vállalkozásunk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely az áru forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Vállalkozásunk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Vállalkozásunk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére. E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Vállalkozásunk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Vállalkozásunk álláspontját köteles megindokolni. Vállalkozásunk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
- Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
- Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
- Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
- Vállalkozásunk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
- Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
- Jegyzőkönyvet felvevő személy aláírását
- A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
Vállalkozásunk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Vállakozásunk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Vállalkozásunk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha Vállalkozásunk és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Vállalkozásunkkal közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban Vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Vállalkozásunk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni ésegyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha Vállalkozásunk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Vállalkozásunk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a vállalkozások jogsértő magatartásakor kötelező bírság kiszabása van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
- Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
- Fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét/telephelyét
- Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
- Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
- Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
- Testület döntésére irányuló indítványt
- Fogyasztó aláírását
- Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a vállalkozás panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt áruval/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszoltnak lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, illetve grafikák engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Kovács-Deli Adrien ev.) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
Vállalkozásunknak a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe nincsen.
Áruk tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre szánt áruk tulajdonságairól az adott áru oldalán található leírás szolgáltat információt.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük az áru(kat). Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Vállalkozásunk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására. Vállalkozásunk a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás Hibás ár esetén:
Vállalkozásunk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft
- Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Áru eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak kellene lennie helyesen)
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, Vállalkozásunk tájékoztatja Önt az esetről és felkínálja az áru helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes áron az árut vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.
Webshopunk használata:
Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja az áruk bemutatását (áruk képpel, leírással, árral a weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön menürendszerben böngészhet. Az árukat kategóriánként rendszerezve találja. Egy-egy kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő áruk. A listaoldalról az áru részletes leírását az áru nevére kattintva találja.
Ha szeretne megvásárolni egy árut, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő árukat a Kosár megtekintése segítségével nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van módosítani a mennyiségeken vagy törölni árukat. A
Ha kiválasztotta, mely árukat szeretné megrendelni, a Megrendelés gombra történő kattintással, az oldalra belépve, amennyiben nincsen még regisztrációja, abban az esetben a regisztráció létrehozásával van lehetősége rendelése leadására. Regisztrációkor a következő adatok megadása szükséges: e-mail cím. Ezután érkezik egy e-mail, amiben lehetőség van jelszó beállításra.
A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért, köteles Vállalkozásunk tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót, kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a Felhasználó regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.
A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt árukat és mennyiségüket. Ha javítani szeretné az adatokat van rá mód.
Rendelés véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti rendelését, melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.
A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül Vállalkozásunk részéről történő szerződéskötési ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.
Ön a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát Általános szerződési feltételeink szerinti 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön mentesül ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap, mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által tett ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
Vállalkozásunk egy második e-mailben igazolja vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a szerződés.
Fizetési módok:
Banki átutalás:
A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk csomagját a futárszolgálatnak kiszállítás céljából.
Utánvét:
A fizetés történhet készpénzben közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag kézbesítését végző futárnak szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk a futárszolgálat részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.
Bankkártyás fizetés:
A fizetés történhet biztonságosan online, bankkártyával a rendelés véglegesítése során.
Átvételi módok:
MPL futárszolgálat:
Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak.
Szállítási idő: feladástól számított 1-2 munkanap.
GLS futárszolgálat:
Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak.
Szállítási idő: feladástól számított 1-2 munkanap.
FoxPost csomagautomata:
A FoxPost csomagautomata főként bevásárlóközpontokban elérhető, egyszerű, kényelmes, időtakarékos csomagátvételt tesz lehetővé.
További információ: http://www.foxpost.hu/csomagatvetel-hogyan/
Packeta csomagautomata:
GLS csomagautomata:
Teljesítési határidő:
A megrendelés teljesítésére vonatkozó általános határidő a rendelés visszaigazolását követő legfeljebb 30 napon belül esedékes. Abban az esetben, ha Vállalkozásunk nem teljesíti a rendelést megszabott időn belül, úgy Ön jogosult póthatáridőt adni Vállalkozásunk részére. Ha Vállalkozásunk a póthatáridőn belül sem teljesít, úgy Ön jogosult a szerződéstől elállni.
Jogfenntartás és kikötés:
Ha Ön korábban rendelt tőlünk árut, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, Vállalkozásunk abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételár és szállítási költség előre megfizetésre kerül.
Vállalkozásunk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk az áru vételárának sikeres kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha az áru árát nem egyenlítette ki teljes mértékben, Vállalkozásunk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.
Külföldi értékesítés:
Vállalkozásunk elsősorban Magyarország területén belül biztosítja a megrendelt áruk kiszállítását/átvételét.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát az áru adásvételére irányuló szerződés esetén az áru átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és az áru átvételének napja közti időszakban is.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.
Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Vállalkozásunk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.
Vállalkozásunk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Vállalkozásunk visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Vállalkozásunk az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is beleértve, mint a szállítási díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen rendelkezés nem vonatkozik a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási mód választásával okozott többletköltségekre.
Vállalkozásunk visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén Vállalkozásunk a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Vállalkozásunk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Vállalkozásunkat nem terheli felelősség.
Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, Vállalkozásunk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.
Visszatartási jog:
Vállalkozásunk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte az árut vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el. Amennyiben a fogyasztó a terméket utánvéttel vagy portósan küldi vissza, a csomag átvételének meghiúsulásából vagy visszaszállításából eredő teljes költség a Fogyasztót terheli.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Áru visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, az árut haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni vagy Vállalkozásunk által az áru átvételére jogosult személynek átadni. Határidőben teljesítettnek minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.
Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
Az áru visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az árut Vállalkozásunk címére szükséges visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles Vállalkozásunk számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az így megállapított összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el. Amennyiben a Fogyasztó a terméket utánvéttel vagy portósan küldi vissza, a csomag átvételének meghiúsulásából vagy visszaszállításából eredő teljes költség a Fogyasztót terheli.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel az áru jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. A terméket a Fogyasztó kizárólag sérülésmentes, hiánytalan, újra értékesítésre alkalmas állapotban küldheti vissza. A gyűrött, szakadt, szennyezett, vízkárt szenvedett, játék közben használt vagy hiányos kártyapakli értékcsökkenéséért a Fogyasztó teljes mértékben felel, és a Vállalkozás jogosult auz értékcsökkenés összegét a visszatérítésből levonni. A kártyapakli egyes lapjainak hiánya, sérülése vagy bármely tartozék hiánya esetén a termék nem értékesíthető újként, ezért a Vállalkozás a vételár akár 100%-ának levonására jogosult.
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- Jellegénél fogva átadás után elválaszthatatlanul más áruval vegyülő áru esetén
- A Fogyasztó felel a termék jellegének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. A kártyapakli sérülése (pl. lapok gyűrődése, hiánya, szakadás, szennyeződés, vízkár) esetén a Vállalkozás jogosult az értékcsökkenést a visszatérítésből levonni. A Vállalkozás jogosult a visszaküldött terméket megvizsgálni, és a használatból eredő értékcsökkenést megállapítani.
- Nem előre gyártott áru esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére gyártottak, illetve olyan áru esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak
Kellékszavatosság, termékszavatosság tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan
A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
Ezen tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlóra vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben kerülnek meghatározásra.
A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei fogyasztói szerződés esetén
Az termék(ek)nek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező termék(ek)nek
- meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak és rendeltetésszerű használathoz szükséges jellemzőknek.
- rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, játék leírással.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá – a szerződés tárgyát képező termék(ek)nek
- rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, amely azonos típusú áru esetén szokásos, figyelembe véve a hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését
Az árunak abban az esetben nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, amennyiben Vállalkozásunk bizonyítani tudja, hogy
- a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
- a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették
- a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta
Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?
A fogyasztót kellékszavatosság illeti meg, ha a webáruházunkból vásárolt termék hibás, vagy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Hibás teljesítésnek minősül, ha a termék nem felel meg a jogszabályokban, a szerződésben vagy a termékleírásban meghatározott minőségi követelményeknek, a Polgári Törvénykönyv, illetve a fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
A fogyasztó elsőként kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése lehetetlen vagy Vállalkozásunk számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha kijavítást vagy kicserélést nem kért vagy nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben elállhat a szerződéstől, kivéve ha a hiba jelentéktelen.
Választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra Vállalkozásunk adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében feltételezni kell ellenkező bizonyításig, hogy a termék(ek) kézhezvételének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már a teljesítésnek időpontjában fennállt – ez alól kivételt képez, ha ezen feltételezés az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A kellékszavatossági igény kizárólag gyártási eredetű hibára terjed ki.
A nem rendeltetésszerű használatból, helytelen tárolásból, szállításból, mechanikai sérülésből vagy a fogvyasztó tevékenységéből eredő hibák nem minősülnek kellékszavatossági körbe tartozó hibának.
Vállalkozásunk megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt a szerződésszegés súlyát. A fogyasztó által okozott hibák, sérülések, egyéb fizikai behatások miatt jelentkező meghibásodás nem minősül szerződésszerű teljesítés hiányának, ezért az ilyen jellegű igények nem érvényesíthetők.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- Vállalkozásunk nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a következő feltételeket:
- Vállalkozásunknak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését
- megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy Vállalkozásunk megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- Vállalkozásunk nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy Vállalkozásunk észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni
A fogyasztó köteles a hibát bizonyítható módon, részletesen bejelenteni, és biztosítani a termék vizsgálatát.
Amennyiben a vizsgálat azt állapítja meg, hogy a hiba nem gyártási eredetű, úgy a vállalkozást nem terheli kellékszavatossági kötelezettség.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, Vállalkozásunkat terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg Vállalkozásunk nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek. A vételár visszatartására a fogyasztó kizárólag indokolt, írásban bejelentett és arányos mértékben jogosult.
Általános érvényesülő szabályok:
- Vállalkozásunknak saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát Vállalkozásunkkal.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében Vállalkozásunk rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga Vállalkozásunknak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – a (2) bekezdés szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a fogyasztónak Vállalkozásunk költségére vissza kell küldenie Vállalkozásunknak az érintett árut; és
- Vállalkozásunknak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2 hónapon belül jelezni. A késedelmes bejelentésből eredő többletkárokért, értékcsökkenésért a vállalkozás nem felel. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
Az elévülési határidőbe nem számít bele az áru javításának igénybe vett ideje, ami alatt a vásárló nem tudta rendeltetésszerűen használatba venni az árut.
Amennyiben az árunak egy része cserére vagy javításra kerül, úgy az érintett részre a kellékszavatossági igény elévülése újra kezdődik. Ezen szabály érvényes arra az esetre is, ha a javítás következtében új hiba képződik.
Ha a Fogyasztó és Vállalkozásunk közti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Vállalkoásunkkal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 1 éven belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az árut, illetve a szolgáltatást Vállalkozásunk nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év leteltét követően viszont Önnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A vállalkozást nem terheli kellékszavatossági kötelezettség, ha a hiba a fogyasztó, vagy az általa bevont harmadik személy nem rendeltetésszerű használata, tárolása, szállítása, fizikai behatás, rongálás vagy egyéb tevékenysége miatt keletkezett.
Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?
Ingó dolog/áru hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényét érvényesítheti.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül az áru hibásnak?
Az áru hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Ön termékszavatossági igényét az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania az áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.
Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
- Az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
- Az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba
A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árura/kijavított részre vonatkozóan érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő vásárlói szerződésekre vonatkozóan
Kellékszavatosság
A fogyasztónak nem minősülő vásárlókra a Polgári Törvénykönyv 6:159–167. § rendelkezései irányadóak.
A kellékszavatosság nem terjed ki azokra a hibákra, amelyek a vásárló vagy az általa bevont harmadik személy nem rendeltetésszerű használatából, helytelen tárolásából, szállításából, mechanikai sérüléséből vagy bármely saját tevékenységéből erednek. A fogyasztónak nem minősülő vásárló a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kérhet javítást vagy cserét kizárólag gyártási hiba esetén, kivéve ha a választott igény teljesítése nem kivitelezhető vagy az a Vállalkozásunk számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha a javítást vagy cserét nem kéri, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy végső esetben elállhat a szerződéstől.
A vásárló által okozott hibák kijavítása vagy kijavíttatása minden esetben a vásárlót terheli.
A választott kellékszavatossági jogról egy másikra is áttérhet, azonban az áttérés költségét a fogyasztónak nem minősülő vásárló téríti, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Vállalkozásunk adott okot.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés napján indul.
A kellékszavatossági igény kizárólag a rendeltetésszerű használat mellett felmerülő gyártási hibákra terjed ki. fogyaszt
Termékszavatosság
A fogyasztónak nem minősülő vásárlókat a termékszavatosság nem illeti meg.
📩 Bármilyen kérdés esetén írj nekünk: info@zonak.hu

